dtp

DTP – od ulotki po gazetę?!

Druk daje nam wiele możliwości. Mimo że obecnie wiele tekstów dociera do ludzi przez internet, to jednak w dalszym ciągu materiały reklamowe drukowane maja bardzo dużą siłę przebicia. Dlatego DTP czyli skrót od określenia desktop publishing, które oznacza dosłownie publikowanie zza biura, jest zadaniem bardzo odpowiedzialnym i czasochłonnym. Specjalista od takich zadań powinien się znaleźć w każdej drukarni, pracowni graficznej czy agencji reklamowej.

Jakie zadania ciążą na specjaliście od DTP? Jego zadaniem jest nadzorowanie procesu tworzenia się danych materiałów graficznych. I mowa tutaj zarówno o zwykłych ulotkach, folderach reklamowych jak również produktach z nadrukiem czy gazetach – czy to reklamowych z samymi produktami czy też sponsorowanych z określonymi treściami.

dtp
DTP to proces czynności związanych z projektowaniem graficznym.

Na początku należy w komputerze stworzyć plik z konkretnym materiałem graficznym, sprawdzić czy wszystko z nim w porządku, nanieść odpowiednią korektę. Następnym korkiem będzie najważniejsza część DTP czyli tak zwany skład. To w tym momencie tworzy się cała koncepcja wyglądu danego materiału promocyjnego. Kolejnym etapem, kiedy już gazeta czy ulotka została „złamana” będzie przesłanie pliku z odpowiednimi wskazówkami i notatkami do drukarni.

Nie każdy wie, że specjalista od DTP to nie tylko osoba zajmująca się składem materiałów i ich nadzorowaniem, ale również osoba, która może zajmować się projektowanie graficznym nadruków na opakowaniach kartonowych czy na takich produktach jak reklamówki z nadrukiem.

Obecnie wiele osób samodzielnie, w domowych pieleszach zajmuje się taką formą zarobkowania. Do dyspozycji maja wiele darmowych programów do wykorzystania, a ci bardziej profesjonalni inwestują pieniądze w zakup profesjonalnych programów do obróbki czy projektowania graficznego, dzięki czemu efekt ich pracy jest o wiele lepszy.