Promocja czyli zachęcenie do swoich usług grona odbiorców na skutek różnych działań marketingowych. Pojęcie to ma bardzo szeroki zasięg i może być przeprowadzane na wiele różnych sposobów. Jednak postaramy się przybliżyć najbardziej popularny aspekt promocyjny, a mianowicie gadżety promocyjne. Co wchodzi w ich skład? Jakie powinny być? Kiedy je wręczać? Na te wszystkie pytania udzielimy odpowiedzi w poniższym tekście.
Jeśli chodzi o tematykę gadżetów promocyjnych to jest to pojęcie bardzo szerokie. Jednak jest kilka elementów, które na stałe wpisały się do tej terminologii. Z pewnością najbardziej popularnym gadżetem promocyjnym są torby reklamowe z nadrukiem. To bowiem właśnie do nich pakuje się cały promocyjny ekwipunek, który chcemy wręczyć klientowi. Co więc może znaleźć się z takiej torbie? Z pewnością produkty, które będą miały nadruk na sobie. Mowa tutaj o kubkach, smyczach, długopisach, kalendarzach. Obecnie w zasadzie gadżety promocyjne mogą przybrać dowolną formę – nadruk z logo firmy czy organizacji umieścić można na zestawach do win, szachach, słuchawkach, stacjach pogodowych, a nawet frisbee czy piłkach do gry. Coraz częściej można także spotkać maskotki w koszulkach z nadrukiem danej firmy, jak również normalne, odpowiednich gabarytów polary czy kurtki przeciwdeszczowe z nadrukiem logo.
Pamiętajmy, że wszystkie gadżety będą niewiele wart, jeśli zostaną niechlujnie wykonane. Dlatego podczas całego procesu ich tworzenia warto pełnić nad nim nadzorów. Nie ma bowiem nic gorszego niż literówka w nadruku, pomyłka kolorów lub też ich nieodpowiedni dobór. Automatycznie sprawi to, że w oczach potencjalnego klienta będziemy wyglądać o wiele mniej wiarygodnie, skoro bez sprawdzenia wciskamy mu jakieś promocyjne buble.
Co do okoliczności, kiedy powinno się wręczać gadżety promocyjne, to z pewnością zaliczać się do nich będą wszelkie imprezy jubileuszowe firmy. Od czasu do czasu można również przygotować akcję promocyjną, kiedy to tak jak ulotki, po mieście rozdawane będą drobne gadżety jak chociażby smycze na klucze czy długopisy. Bardzo dobrym momentem na rozdanie gadżetów promocyjnych będzie konferencja prasowa. Każdy dziennikarz powinien otrzymać specjalny pakiet gadżetów, dzięki czemu kto wie, może przychylnym okiem będzie patrzył na działalność firmy co odbije się w publikowanych przez niego tekstach. Nie wszyscy wiedzą, że za sprawą gadżetów promocyjnych możliwe jest również sponsorowanie różnych imprez. Wystarczy zgłosić się na patronat nad konkursem czy zawodami i w ramach nagród przygotować właśnie takie pakiety promocyjne. W ten sposób upiecze się dwie pieczenie na jednym ogniu.
Standardowy pakiet powinien zabierać na przykład notes, kubek, długopis i smycz do kluczy. Oczywiście wszystko z firmowymi nadrukami. To bardzo dobry zestaw promocyjny właśnie na konferencje prasowe. Jeśli szykuje się większy raut, na którym będą bardziej prominentni goście, to w pakietach promocyjnych warto schować bardziej ekskluzywne gadżety jak chociażby właśnie zestawy do win czy filiżanki z nadrukiem.