O czym warto wiedzieć przygotowując ulotkę do druku? Jest kilka podstawowych zasad, jakich warto się trzymać, aby mieć pewność, że nasza ulotka zapadnie w pamięć, a nie w otchłań kosza na śmieci.
Nietuzinkowość – to podstawowa zaleta dobrze przygotowanej ulotki. Z racji na to, że obecnie coraz więcej firm decyduje się na ten zabieg marketingowy, to należy stworzyć taki projekt graficzny ulotki, aby rzucała się w oczy, przyciągała wzrok a tym samym, zmuszała adresata do przeczytania zawartych na niej treści.
Pamiętać należy o tym, aby na ulotce nie było zbyt wiele informacji. Nie ma bowiem nic gorszego, nic gorszego niż niewielka ulotka zapisana wręcz drobnym maczkiem. Pamiętaj, że ulotka ma przyciągnąć danego klienta do twojej firmy, do kontaktu, w celu zasięgnięcia dodatkowych informacji, ma go zachęcić, a nie przedstawić cały zarys działalności z członkami zespołu i historią firmy włącznie
Odpowiednio dobrany rodzaj druku również ma wielkie znaczenie. Pewnie, że w ofertach drukarni nie brakuje wymyślnych, fantazyjnych czcionek. Jednak co z tego, że druk będzie piękny, jeśli przez nadmiar ozdobników i zawijasów nikt nie będzie mógł bez wysiłku go przeczytać? W takiej sytuacji ulotka z pewnością zostanie wyrzucona do kosza, a co za tym idzie, również fundusze na nią przeznaczone.
Aby więc mieć pewność, że nie zostaną pominięte żadne z powyższych aspektów warto pochylić się nad procesem DTP, czyli procesem od chwili stworzenia projektu graficznego, aż do momentu oddania go do drukarni. Najlepiej, aby zajmował się nim ktoś doświadczony na takim stanowisku, ktoś, komu nie obce są programy graficzne, skład tekstu i wiele innych czynności. A jeśli nie masz nikogo takiego w swojej firmie to rozwiązaniem będzie z pewnością poszukanie odpowiedniej agencji reklamowej, która za ciebie zajmie się całym procesem tworzenia ulotki idealnej, która zainteresuje każdego klienta. A oni z pewnością wiedzą jak to zrobić – w końcu stoją za nimi liczne kampanie marketingowe oraz tysiące stworzonych produktów.